گزارش برنامه پیمایش روستا و آبشار خور کلات 96/6/24

آخرین مطالب

امکانات وب

ساعت 7 صبح جمعه تیم منتخب باشگاه باسرپرستی آقای خادم مشهد را به قصد روستای خور علیا واقع درجاده کلات ترک نمود. پس از رسیدن به روستا ، جاده خاکی نه چندان مناسب تا بند خاکی راتوسط مینیبوس دنبال کردیم. در مکانی مناسب به صرف صبحانه پرداخته و پس از اجرای مراسم جشن تولد یکی از همنوردانمون، مسیر جاده را ادامه دادیم تا دوراهی کوچه باغی که سمت راست مسیر اصلی آبشار میباشد. عبور از میان کوچه باغات و درختان سیب و گردو در این فصل زیبایی خاصی را به منطقه و مسیر داده است که خالی از لطف نیست و این مسیر ما را به سمت آبشار هدایت میکند. پس از اندکی استراحت و گرفتن عکس کنار آبشار، استاد خادم راه سرچشمه رو در پیش گرفته و تیم به سمت سرچشمه آبشار حرکت نمود. برای رسیدن به سرچشمه که فاصله چندانی هم از آبشار ندارد از دو راه میتوان اقدام نمود:

1 . ادامه مسیر آبشارکه به لحاظ صخره ای بودن مسیر نیاز به کمی مهارت و یا حمایت طناب برای نو آموزان دارد.
    2 . مسیر گوسفندرو که از دره فرعی شمالی و بالاسر آبشار با کمی کوهپیمایی سبک میسر است. تیم ما مسیر دوم را برگزید. بعد از رسیدن به سرچشمه آبشار و ملاقات با چوپانان و گله ای که در حال استراحت بودند مدتی را صرف عکاسی و مصاحبت با چوپانانی که از پلنگ شب گذشته میگفتن گذرانده و سپس به دو گروه تقسیم شدیم.
    یک تیم از کوهنوردان پر انرژی با سرپرستی آقای سعادتمند راهی ادامه دره به قصد صعود یکی از قله های منطقه شدند و بقیه نفرات به پای آبشار باز گشتند. نهار را در کنار آبشار صرف کرده و پس از صرف ناهار یک تیم فنی به سرپرستی آقای خادم به بررسی دره های اطراف پرداخته و پس از رسیدن تیم قله به پایین ساعت 5 عصر به سمت وسایط نقلیه و سپس مشهد راه افتادیم.
    تشکر ویژه از سرپرستان برنامه آقایان عبداللهی، عباسی و سعادتمند
    و همچنین سپاس از همراهی تمامی دوستان و بالاخص همنوردانی که برای اولین بار به جمع ما پیوستند به امید دیدار در برنامه های آتی باشگاه
    ارائه گزارش: سمیه اسلمی
    @khademclub

+ نوشته شده در  یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ساعت 13:6  توسط سمیه اسلمی  |
    صعود قله زیبای بزد تزبت جام...
    ما را در سایت صعود قله زیبای بزد تزبت جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khademclub بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 7 آبان 1396 ساعت: 16:27